Geoblog.pl    matmax    Podróże    2009 Kwiecień : Jordania i Izrael    Nazareth - Beit Sze'an-Betlejrm-Jerozolima

Nazareth - Beit Sze'an-Betlejrm-Jerozolima

Izrael
Izrael, Bethlehem-Waldheim

08.00 NAZARETH przejazd do Bazyliki Zwiastowania-największa chrześcijańska świątynia na bliskim wschodzie. Za głównym ołtarzem jest grota gdzie wedle tradycji archanioł Gabriel przekazał Maryi, że została wybrana przez Boga na matkę jego syna. Obok bazyliki znajduje sie grota, w której jakoby mieścił sie warsztat stolarski Św. Józefa.
09.30 jedziemy do BEIT SZE'AN - nazwane Izraelskimi Pompejami. W sumie odkopano tu aż 18 miast zbudowanych jedno na drugim (trzęsienia ziemi) W ruinach miasta pieknie zachowane pozostałości szaletu miejskiego (jeszcze nigdzie tego nie widziałem)
11.30 przejazd do BETLEJEM ( strefa A autonomii palestyńskiej). Jedziemy Drogą Krolewską stanowiacą kiedyś szlak handlowy. Krajobraz zmienia się na pustynny i pojawiają sie zasieki i ogrodzenia graniczne z polem minowym, które oddzielają Zachodni Brzeg.
Przejeżdżamy obwodnicą Jerozolimy, napotykając co chwilę wielki mur chroniący przed przedostaniem sie zamachowców ( postawili go po II intifadzie i atakach zamachowców samobujców)
W Betlejem do Bazyliki Narodzenia Panskiego każdy wchodzący oddaje pokłon poprzez schylenie sie do bardzo niskiego wejścia. Tu stoimy w kolejce do groty narodzenia i żłobka. Obok przylega kościół św Katarzyny, skąd na cały świat transmituje sie pasterkę. Dewocjonalia i pamiątki można tanio kupić w pobliskich sklepikach, a nie w dużym B.S.C. gdzie przywożą na rzeź całe autokary.
Przejście graniczne do Jerozolimy przejechalismy bezproblemowo-mundurowy tylko spojrzał na paszporty trzymane w rękach .
17.40 jesteśmy w Jerusalem Gate Hotel-duży całkiem niezły i w dobrej lokalizacji. Obok wspaniała architektura nowoczesnego mostu , wiszacego na wielu linach.