Geoblog.pl    matmax    Podróże    2009 Kwiecień : Jordania i Izrael    Tyberiada-Jardenit-Tabgha-Capharnaum

Tyberiada-Jardenit-Tabgha-Capharnaum

Izrael
Izrael, Tyberiada

Jedziemy nad jez. Galilejskie do TYBERIADY - urokliwy nadmorski kurort ( warto zajechać )
12.30 z wycieczką zabieramy sie 12 km na poludnie do JARDENIT - symboliczne miejsce chrztu Jezusa ( czsem można trafić na ceremonię chrztu całych przyjezdnych grup )
13.30 powrót do Tyberiady i lunch w ośrodku wczasowym "Blue Beach"-smaczny posiłek z rybą Św. Piotra i wspaniale sał atki (polecam )
14.30 Przejazd na Górę Błogoslawienstw, gdzie Jezus wygłosił kazanie w którym przekazał 8 blogoslawienstw ( zachowany ładny kościół i piękne ogrody)
Nieopodal odwiedzamy Sanktuarium Prymatu w TABGHA - tu ukazał się Jezus po zmartwychwstaniu i powiedział do Piotra "Paś owce moje...Paś baranki moje " ( miejsce to odwiedzał w 2000 r. JP II )
Kawałek dalej docieramy do CAPHARNAUM -zwanego miastem Jezusa, gdzie zachowały sie ruiny sanktuarium-miejsce które często odwiedzał Jezus.
Na koniec dnia odbywamy rejs łodzią po jeziorze Galilejskim-pogoda sloneczna i przyjemna muzyka. Po całym dniu zwiedzania fajny odpoczynek-polecam.