Geoblog.pl    matmax    Podróże    2009 Kwiecień : Jordania i Izrael    Jerozolima-Złote Miasto, Święte Miasto, Miasto Trzech Religii

Jerozolima-Złote Miasto, Święte Miasto, Miasto Trzech Religii

Izrael
Izrael, Jerusalem District

07.30 ruszamy na Górę Oliwną i parkujemy przy miejscu widokowym powyżej-piękny widok starego miasta z przeciwnego wzgórza ( polecam ). Następnie schodzimy obok nekropolii do Ogrodu Oliwnego i Kościoła Wszystkich Narodow-tu jest skała gdzie Jezus konał w agonii. Z tąd przez Bramę Gnojną najbliżej jest do Wzgórza Świątynnego i Ściany Płaczu ( przed wejściem każdy przechodzi przez bramki , a ochrona sprawdza nawet zawartość plecaków). PrzyŚcianie Płaczu zostawiamy intencje i idziemy na Wzgórze iątynne zobaczyć z bliska Kopułe na Skale. Potem do Koscioła Biczowania skąd podążamy drogą krzyżową aż do Bazyliki Grobu Panskiego. Tu zlepek historii i przemian, a w środku stoi kalpica Grobu Panskiego. Po polgodzinnej kolejce każdy może dać pokłon przy grobie ( porządku pilnują mnisi Greccy ) Z tego miejsca mozna wejść na Golgotę . Bazylika jest wspólną własnością kilku wyznań chrześcijańskich , z których każde ma własne kaplice i ołtarze.
Na koniec wędrujemy wąskimi uliczkami starego miasta zwiedzając dzielnice Chrzescijanską, Mulzumanską i Żydowską-tu pełno sklepików i straganów z najróżniejszymi rzeczami (po dobrym targowaniu kupisz tanio dewocjonalia, pamiątki a nawet odzież i owoce)
Jest tu też wiele knajpek, gdzie zjesz smaczne obiady i przekąski. Przy Jaffa Gate jest informacja turystyczna i knajpki z internetem. Warto tu sie trochę powłóczyć .
Do hotelu wracamy autobusem ( tani i dostępny środek lokomocji)