Geoblog.pl    matmax    Podróże    2017 Grudzień Tajlandia 2017/2018    Most na rzece Kwai
2018

Most na rzece Kwai

Tajlandia, Kanchanaburi

Około południa dojeżdżamy do Kanchanaburi.Jest to nadal niewielka ,spokojna miejscowość .W jej okolicy znajduje się m.in. park Narodowy Erawan i wodospad Tham Tan Lot.
My jednak skupiamy się na samej miejscowości ze słynnym z II wojny światowej i póżniejszym filmem o moście na rzece Kwai.Po amerykańskim bombardowaniu w 1945r most został uszkodzony ale wymieniono podobno tylko dwa środkowe przęsła.
Przy budowie torów które docelowo miały połączyć Bangkok z Rangunem w Birmie zginęły tysiące ludzi- głównie byli to alianccy jeńcy wojenni.,oraz przymuszeni do pracy robotnicy z różnych państw azjatyckich .
Następnie podjeżdżamyna cmentarz na którym pochowano ok. 7 tysięcy alianckich jeńców którzy nie przeżyli budowy kolei.Ciała Amerykanów zabrane zostały do USA i tam pochowane.
Cmentarz jest bardzo zadbany a opiekuje się nim Komisja Grobów Wojennych wspólnoty Brytyjskiej.
Ostatni punkt programu to muzeum wojenne JEATH .Nazwa ta pochodzi od pierwszych angielskich liter nazw sześciu krajów związanych z budową kolei: Japan,England,Australia/America,Thailand,Holland.Ze zgromadzonych tu eksponatów aż bije cierpienie.Przed muzeum stoi parowa lokomotywa-niestety kursowała przez most już po 1945 roku.