Geoblog.pl    matmax    Podróże    2009 czerwiec: Chiny - z Szanghaju do Pekinu    Refleksje po powrocie - kilka wskazówek

Refleksje po powrocie - kilka wskazówek

Polska, Poznań
Przejechano 19293 km

Internet - dostępny na każdej ulicy w tzw. „Internet Bar” ( 2-4Y/godz.). W hotelach są szybkie łącza ale po kablu ( wi fi prawie nie istnieje ). Połączenie na zagranicznych witrynach często się tnie (cenzura), więc wpisy na geoblogu zajmowały wiele czasu )

Pieniądze:
Kasę wybieraj zawsze w bankomacie przy banku i to w godzinach urzędowania. Jak Ci wetnie , to zaraz ją odbierzesz.
Nie zostawiaj kasy w bagażu w hotelu - daj do depozytu lub schowaj przy sobie ( kradną z bagażu )

Komunikacja:
Taxi: należy pokazywać kierowcy miejsce na mapie ! , a nazwę miejsca najlepiej mieć zapisaną „krzaczkami” ( mogą to być wyrazy typu DWORZEC KOLEJOWY ). Złamanie licznika w Szanghaju 11Y, w Pekinie 10Y, a w Xian 6Y ( za tą kwotę można przejechać kilka km. )

Metro: bardzo dobra i tania komunikacja (2-3Y).

Kolej:Pociągi mają swoją numerację i im mniej cyfr tym lepsza klasa pociągu.
T189 - do Liuzhou był całkiem niezły
1474 - do Jishou to już z tych starszych wersji
( z Xian do Pekinu dają tylko dwucyfrowe – soft sleep)
Bilety są z numerem miejsca, więc nie musisz się przeciskać z całą chmarą Chińczyków po otwarciu bramki poczekalni ( zdążysz dojść za nimi ). No chyba , że masz bilet bez miejscówki ( hard seat ).
Kasę warto mieć w gotówce , bo kartą z reguły nie przyjmują ( sprawdzałem w Xian )