Geoblog.pl    matmax    Podróże     2019 Maj : Japonia    Wycieczka pod Fuji

Wycieczka pod Fuji

Japonia
Japonia, Kawaguchi-ko

Dzisiaj pociągiem JR udajemy się do Otsuki Station pod najwyższy szczyt Japonii (3776 m n.p.m.) będący zarazem uśpionym wulkanem.Ostatnia erupcja miała miejsce w 1707r. Jeszcze na pocz. XXw górę uważano za świętą i mogli na nią wchodzić tylko kapłani i pielgrzymi ,kobietom wstęp był zabroniony .W 2013r Fuji została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Stamtąd wsiadamy w podmiejski pociąg jadący do miejscowości Kawaguchiko ,za który musimy ekstra zapłacić .Tutaj kupujemy bilety na autobus turystyczny z którego wysiadamy na ostatnim przystanku .
Od strony północnej góra otoczona jest pięcioma jeziorami . Zarówno one, jak Fuji ,miejscowość Hakone(znana z gorących żródeł) oraz archipelag wulkanicznych wysp Izu należą do Parku Narodowego Fuji- Hakone-Izu.
W drodze powrotnej naprzeciwko stacji Kawaguchiko trafiamy na super knajpkę z przemiłą obsługą i bardzo dobrym jedzeniem.Polecamy!