Geoblog.pl    matmax    Podróże     2019 Maj : Japonia    Shinkansenem do Tokio

Shinkansenem do Tokio

Japonia
Japonia, Tokio

W Tokio jesteśmytylko trzy dni .
Musimy nieżle rozłożyć logistycznie to co chcemy zobaczyć bo zwiedzania mnóstwo a czasu niestety niezbyt wiele.
Docieramy do naszej dzielnicy Asakusa i po zameldowaniu w hotelu pierwsze kroki kierujemy w poszukiwaniu miejsca na lunch.
Następnie metrem ( niezawodne karty ICOCA) udajemy się na Shibuya St. Tutaj bez trudu odnajdujemy uważane za jedno z najbardziej zatłoczonych skrzyżowań na świecie. Pasy są nawet w poprzek skrzyżowania a setki ludzi którzy nimi co chwilę przechodzą potrafią się mijać z niezwykłą precyzją .
Sprawdziliśmy w sobotni wieczór gdzie ruch był ogromny i to naprawdę działa.
Obowiązkowe zdjęcia przy znajdującym się obok skrzyżowania pomniku psa Hachiko. Przy okazji polecamy obejrzenie filmu : '' Mój przyjaciel Hachico" nakręconego w 2009r .Jest to remake japońskiego filmu z 1987r pt. Hachiko Monogatari .
Nastepny nasz cel to dzielnica Harajuku ze słynną Takeshita Dori .Jest to ulica o długości ok. 400 m pełna sklepów,barów ukierunkowanych na japońskich ekstentrycznie modowych nastolatków.Dostepne są również mapki z opisami sklepów znajdujących się na tej ulicy. Nasze zdania co do zasadności przybycia w to miejsce były podzielone , ale zaliczyliśmy ten punkt programu łącznie z odwiedzeniem sklepu marki DAISO - czyli tzw. 100 -yen shop.
Ostatnim punktem dzisiejszego wieczoru jest wjazd na Tokyo Tower.
Udaje nam się to na ostatnią chwilę(ostatni wjazd 21:45) .
Wysokość tej wzorowanej na paryską wieżę Eiffla budowli to 333m. Jest wyższa od francuskiej o 8 metrów i powstała w 1958r jako wieża telewizyjno-radiowa.Obecnie z tarasów widokowych znajdujących się na wys. 150m (main deck) i 250 m.(top deck) można podziwiać panoramę miasta.
Wracając do naszego hotelu przed 23 :00 po drodze ze stacji metra trafiamy na jedyny otwarty w okolicy pub La Grande Calice ,który oczywiście polecamy .

Polecany w Tokio hotel - the b tokyo asakusa
Blisko stacje metra , Sensoji Temple, Tokyo Sky Tree.
Jeśli chcecie mieć super fotkę skrzyżowania Shibuya to udajcie się do Starbucks Coffee na możliwie najwyższe piętro.