Geoblog.pl    matmax    Podróże     2019 Maj : Japonia    Pobyt w Dogo Onsen

Pobyt w Dogo Onsen

Japonia
Japonia, Matsuyama

Dziś przy ładnej pogodzie decydujemy się na indywidualne zwiedzanie wyspy. Z portu kierujemy się spacerkiem ok. 20 minut w kierunku stacji kolejki .Nasz cel to słynne gorące żródła .Niestety w tym mieście nie działa nasza karta ICOCA i musimy kupować jednodniowe bilety.Po dotarciu do celu okazało się że nie możemy skorzystać z łażni w budynku który został wybudowany w 1899r. W tym momencie dzielimy się na dwie grupy - nasi panowie po krótkiej wymianie zdań z obsługą są odprowadzani w inne miejsce - my natomiast kierujemy się na tzw. shopping.
Po ok.godzinie trafiamy w jednej z bocznych uliczek na super knajpkę w której postanawiamy coś zjeść. Mamy sporo czasu więc podpatrujemy miejscowych m.in .jak się je zupę ramen.Okazuje się to całkiem proste.Pałeczkami w prawej ręce wyjada się wszysto co gęste a więc makaron, mięso,warzywa. Natomiast w lewej trzyma się łyżkę którą wypija się zupę .
Nasze jedzenie palce lizać. Po wyjściu na zewnątrz okazuje się że nasi panowie relaksowali się w żródłach akurat naprzeciw restauracji - w Dogo Onsen Bekkan Asuka no Yu.
Matsuyama to także zamek położony na całkiem sporym wzgórzu. Wjeżdżamy na górę wyciągiem krzesełkowym - niestety brakuje nam czasu na dojście do samego zamku . Musimy niezwłocznie zmierzać z powrotem, a szkoda bo podobno na jego terenie istnieje możliwość przymierzenia oryginalnych zbroi samurajskich.

Praktyczne info :
Onsen (jap. 温泉) – japońskie gorące źródła, na których zbudowano kąpieliska: publiczne łaźnie (sentō), baseny. Wiele źródeł ma właściwości lecznicze - zawierają pierwiastki (niektóre nawet radioaktywne) i minerały.
Doczytajcie szczegółowo cały rytuał korzystania z onsenów przed odwiedzeniem ich,gdyż jest to zupełnie inna kultura .
Uwaga dla osób z problemami krążenia : W większości onsenów temperatura sięga ok.41-42 stopnie.
Polecana restauracja naprzeciw onsena to Kinbei Restaurant.