Geoblog.pl    matmax    Podróże    2014 sierpień : Madera    Jedno z 10-ciu najbardziej niebezpiecznych lotnisk na świecie

Jedno z 10-ciu najbardziej niebezpiecznych lotnisk na świecie

Portugal
Portugal, Funchal

Godne polecenia i warto zobaczyć :

Kompleks hotelowy na wschodzie wyspy - Quinta do Lorde i Marina
Trekking na najdalej wysunięty punkt na wschodzie wyspy - łatwa trasa i cudowne widoki ( Ponta de Sao Lourenco )
Funchal - Zwiedzanie stolicy piętrowym turystycznym autobusem. Polecamy : kolejka kabinowa na Monte, Blandy's Wine Lodge, stare miasto i posiłek rybny przy Marinie, Farmers Market. dobudowany pas startowy niebezpiecznego lotniska.
Cabo Girao - najwyżej w Europie położony punkt widokowy na klifie ( 580 m npm ) - piękne widoki ze szklanej platformy.
Paul da Serra - Przejazd przez płaskowyż na wysokości ok. 1500 m
Porto Moniz - Lava Pools to zespól naturalnych basenów polawowych zasilanych wodą z oceanu. Godna polecenia restauracja rybna przy samych basenach.
Santana - słynne kolorowe trójkątne domki dawnych wyspiarzy. Warto zajrzeć na targ owocowy.
Lewada - polecamy 1-dniową wycieczkę na wędrówkę wzdłuż kanałów irygacyjnych. ( należy zabrać odpowiednią odzież i obuwie )

Warto wypożyczyć auto i zwiedzać samemu albo w małej grupie ( my mieliśmy wygodnego VW busa na 8 osób )
Kierowca musi być przygotowany na strome podjazdy i wąskie dróżki.